İlmi havvasla iştigal edenlerin bilmesi lazımdır ki: bu ilim insanın ruhuna mutaallık bir ilimdir, bu yüzden talip olan kişi ne zaman riyazetli oruç tutup
halvete girse ister istihdam ister istihdar ister tencim için olsun hâsılı halvete ne için girerse girsin şerli cinler ifritler ve maridler hemen talibe
düşman olup türlü türlü oyunlar yaparak türlü türlü korkunç suretler göstererek korkutmaya ve yaptığı ameli ifsat etmeye çalışırlar, çoğu zaman dahi talibe zarar vermek isterler.(buna misal budur ki: namayı kılmazıp terkeden kimsenin işleri yolunda giderken pişman olup namaza niyaza başlasa hemen işleri ters gitmeye başlar sağdan soldan durduk yere başına
türlü türlü işler gelir, imdi bunun sebebi budur ki: namazla iştigal etmez iken çevresinde ve gece gündüz kendisi ile beraber olan şerli şeytanlar ve cinler hep keyif içinde o beynamaz kişi ile kol kola gezerler onunla yerler onunla içerler, hatta hanımı ile cima ederken dahi eğer euzu besmele çekmese neuzübillah orda dahi o kişi ile beraberdirler, ne zaman ki bu kişi
namaza niyet etse hatta namazı kılsa bu şerli cinler ve şeytanlar o kişiye eğer o kişiye yapamasalar çoluk çocuğuna zarar vermeye yeltenirler, hatta
bu kimse zanneder ki ben namaza başladım da bundan dolayı başıma böyle şeyler geliyor zanneder. Bunun için böyle kimseler rahmeti ilahiye ye mazhar olmak için evvela temiz kalp ile tevbe-i nasuh etmelidir ve namazını niyazını asla bir daha terk etmemelidir ki o şeytanlar bu kimseden elini çeksinler. Normal insanların durumu böyle iken Müslüman olup hele de tasavvuf ehli olan dervişler Cenabu rabbül âlemin hazretlerine daha da yakın olmayı arzu edip halvete girmek istediklerinde kinlerinden ve kibirlerinden ne yapacaklarını şaşırırlar ve talibe her ne vakit fırsat bulsalar filhal hücum edip korkutup öldürmek veya çok büyük işkenceler etmek
isterler ki: O derviş C.hakka yaklaşmasın rabbül âleminin nuru ilahisinin tecellisine mazhar olmasın, diye çok büyük çaba sarf ederler. Bu yüzden
taliplerin tam manası ile korunması için Havvas ilminin üstatlarının da uyguladığı korunma dairesi denilen daireyi çizmeyi lüzumlu gördüm. Halvete girip bu daireyi çiz, o halvet yerde ne zaman aksam davet veya bunlara benzer şeyler okuyacak olsan daima amelini bu daire içinde yap. Allâhü Teâlâ’nın izni keremi ile cinler şeytanlar ve maridler veya bunlara benzer şerli varlıklar seni korkutamazlar, korkunç suretler dahi gösteremezler, o daire içerisinde olduğun müddetçe sana zarar veremezler, ihtiyaç halinde daireden çıkıp ihtiyaç giderdikten sonra yine hemen dairenin içerisine girmelisin, uykun geldiğinde yine bu dairede uyumalısın.
Dairenin çizimi:
En güzeli ketenden beyaz ve büyükçe bir bez alıp zağferan ve gül suyu ile beze çizip istiğmal etmektir.
Evvela en küçük olan daireden başlayacaksın, 1.ci daireyi çizip sonra ayeti kerimeyi üzerine yazacaksın, sonra 2.ci dairenin çizgisini çekip sonra ayeti
kerimesini daire şeklinde yaz, bu şekil üzere bütün daireleri tamamlayıp seccadeni dairenin ortasına serip ameline başla. Okuma esnasında ve amelin henüz bitmemişken daireden asla dışarı çıkma, dairenin dışında her ne görürsen gör ne kadar korkunç veya ne kadar güzel olursa olsun asla itibar edip dairenin dışına çıkma yoksa helak olmana sebep olur.
Dairenin şekli budur:
Birinci dairenin (en küçük olan dairenin) üstüne yazılacak olan ayeti kerime:
Ayeti kerimeleri yazarken hem de sayı gözetmeksizin okumaya devam etmelisin.
İkinci dairenin üstüne yazılacak olan ayeti kerime:
Üçüncü dairenin üstüne yazılacak olan ayeti kerime:
Dördüncü dairenin üstüne yazılacak olan ayeti kerimeler:
Beşinci dairenin üstüne:
Altıncı dairenin üstüne:
Yedinci dairenin üstüne:
Havvas ilmi âlimleri derler ki: bu ilmin en önemli şartı temizlik ondan sonrada aded dir, okunan esma veya davet veya kasem kaç defa okunacaksa mutlaka adedi kadar okunmalıdır, yani ne eksik nede fazla okun mamalı bilakis tam sayısınca okunmalıdır.
Halvete giren kimse şu 4 şeyden kaçınmalıdır: çok konuşmaktan, çok uyumaktan, çok yemekten, küçük çocuklarla veya kadınlarla oturup kalkmadan ve onlarla ilgilenmekten uzak durmalıdır, okuma vakitlerinin dışında el inden geldiği kadar hiç konuşmamalıdır zira ki bu vakitlerde bazı sırlar keşfolunur, eğer halvette dünya kelamı çok konuşulsa amel batıl olur.
- HALVETE NASIL GİRİLİR?
- HALVET ADABI
- HALVETTE KORUNMAK
- HALVETTE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
- KORUMA DAİRESİ NASIL YAPILIR?
- RİYAZET NASIL YAPILIR?